„Svarbu sakyti tiesą“

Demokratija Ideologijos kritika Sveikata

Originalus straipsnis paskelbtas 2022 m. rugpjūčio 25 d. deanderekrant.nl.

Interviu su Meredith Miller. Elzė van Hamelen. Išversta padedant www.DeepL.com/Translator. Be pataisymų.

Be pagalbininkų smurtautojas yra bejėgis.


„Psichologinė dinamika santykiuose ar šeimos sistemose, kuriose patiriama prievarta, atsispindi platesniu mastu visuomenėje“, – interviu laikraščiui „The Other Newspaper“ aiškina traumų trenerė Meredith Miller. „Iš tiesų, mes kenčiame nuo kolektyvinio Stokholmo sindromo.“ Anot Millerio, žingsniai, kaip išgydyti traumą individualiu lygmeniu, taip pat yra išeities taškai, kaip išeiti iš socialinės aklavietės.

Meredith Miller yra koučerė, paklausi pranešėja, turinti populiarų „YouTube“ kanalą, kurį seka daugiau nei 400 000 sekėjų, ir knygos „The Journey: A Roadmap for Self-healing After Narcissistic Abuse“ autorė. Ji buvo liudytoja Didžiojoje žiuri byloje „Corona Ausschuss“, kurioje žinomas vokiečių teisininkas ir advokatas Reineris Fuellmichas (Reiner Fuellmich) pateikė ieškinį prieš „Corona“ politikos formuotojus. Ji pateikė įspūdingą liudijimą apie pastarųjų dvejų metų „Corona“ politikos psichologines pasekmes ir apie tai, kaip žmonės gali su jomis susidoroti. Miller pati dešimtmečius buvo psichologinio smurto auka.

Meredith, matote panašumų tarp prievartos asmeniniuose santykiuose ar šeimos sistemose ir to, kas per pastaruosius dvejus metus įvyko visuomeniniu mastu. Ar galite tai paaiškinti?

Matome „piktnaudžiavimo ciklą“, kuriame chaosas ir ramybė keičiasi ir laikui bėgant vis didėja. Tikriausiai nemažai žmonių pripažįsta, kad nuo 2020 m. šį ciklą išgyvenome jau kelis kartus. Psichologinės prievartos taktikos labai panašios į tas, kurios taikomos tarpasmeniniuose santykiuose. Pavyzdžiui, prieigos prie informacijos kontrolė. Tarpasmeniniuose santykiuose smurtautojas juodina kitus jūsų gyvenimo narius, pavyzdžiui, draugus ar šeimą. Galite pasitikėti tik juo arba ja. Ką dabar matome visuomenėje? Žiniasklaida ir vyriausybė mums liepia neatlikti savo tyrimų. Patikėkite mumis, nesate pakankamai protingas, kad tai padarytumėte.

Taip pat vyksta šmeižto kampanijos prieš žmones, kurie išdrįsta kalbėti tiesą. Tas pats atsitinka ir šeimoje ar darbo aplinkoje, kurioje vyrauja piktnaudžiavimo dinamika. Jei žmogus užsimena apie problemas, jis iš karto užsipuolamas. Tokią sistemą palaiko smurtautojas ir visi, kurie nekalba (enablers). Bendradarbiaudami su skriaudėju arba žiūrėdami į tai pro pirštus, prisidedate prie daromo blogio. Be pagalbininkų smurtautojas yra bejėgis.

Nesvarbu, ar psichologinė prievarta yra tarpasmeninė, socialinė, ar visuomeninė, ji sukelia tas pačias išgyvenimo strategijas. Kai kalbama apie nepažįstamų žmonių tarpusavio santykius, tai vadiname Stokholmo sindromu. Jis pavadintas pagal situaciją, kai žmonės buvo paimti įkaitais, o aukos ėmė tapatintis su įkaitų pagrobėjais.

Stokholmo sindromas pasižymi keturiais specifiniais bruožais: Pirma, tai izoliacija – prievartautojas stengiasi, kad jo aukos neturėtų kitokios perspektyvos. Tai apima cenzūrą, propagandą ir bet kokio alternatyvaus balso juodinimą. Taigi tai nebūtinai fizinė izoliacija. Kitas bruožas – tariami gerumo veiksmai arba nedideli atlygiai iš smurtautojo pusės. Pavyzdžiui, „duodame jums nemokamą vakciną, kad jus apsaugotume, tai darome dėl jūsų saugumo“. Tai atrodo kaip draugiškas gestas. Smegenyse net susidaro opioidų, dėl kurių jaučiatės ramūs ir piktnaudžiautojo veide įžvelgiate gėrį. Galvojate, kad viskas bus gerai, viskas grįžta į įprastas vėžes, viskas bus gerai. Tuo pat metu baiminamasi, kad jūsų gyvybei gali kilti pavojus. Aukos mano, kad negali pabėgti. Pavyzdžiui, smurtą santuokoje patiriantis asmuo kelis kartus per dieną išeina iš namų, bet kiekvieną kartą grįžta, nes mano, kad negali pabėgti. Tada atsiranda kognityvinis disonansas. Norite tikėti, kad smurtautojas siekia geriausių jūsų interesų, ir nustumti į šalį visas abejones ir neigiamą patirtį. Jums pakaitomis grasina, jaučiate priklausomybę ir geranoriškumą. Psichologiniu požiūriu, kai jie kaitaliojasi, autonominė nervų sistema „sutrinka“.

Dėl to vyksta disociacija arba užšalimas. Kai žmogus taip jaučiasi, jis tampa labai paklusnus. Tai netgi neigiamai veikia imuninę sistemą, sulėtėja medžiagų apykaita. Esant tokios būsenos, nebeturite galimybės naudotis kritinio ar kūrybinio mąstymo įgūdžiais ir nebegalite įsivaizduoti alternatyvų.

Kaip iš jos išsivaduoti?

Vienintelė išeitis – pažvelgti tiesai į akis ir susikurti sau saugumo jausmą. Kai kas nors pradeda jausti, kad „kažkas čia negerai“, paprastai tai būna pirmasis galimo smurto požymis. Tada jie pradeda ieškoti tiesos, atlikdami internetinius tyrimus ir rinkdami informaciją. Tai gali būti sunku, nes smurtautojas beveik niekada neprisipažįsta klydęs. Tiesą turite atrasti patys. Vykstant šiam paieškos procesui labai lengva atsitraukti. Asmeninių koučingo sesijų metu rekomenduoju sudaryti „blaivėjimo sąrašą“. Užsirašykite viską, visą prievartą, visus incidentus, viską, kas iš tiesų buvo negerai. Ir kiekvieną kartą, kai pagalvojate, kad „viskas nėra taip blogai“, grįžkite prie šio sąrašo. Mūsų smegenys nori pasitikėti, nori tikėti, kad viskas vėl gerai, ir ištrinti visą blogą patirtį, todėl, norėdami susidurti su šia tiesa, iš tiesų turite prieštarauti savo biologijai.

Tai matome visuomenėje – atsisakoma priemonių, ir visi elgiasi taip, tarsi viskas grįžta į įprastas vėžes. Po visko, kas įvyko – uždarymų, komendanto valandos, apartheido įvedimo, itin žiauraus policijos elgesio, kaimynų įskundinėjimo, prievartos eksperimentinei genų inžinerijai ir dar daugiau – apsimesti, kad viskas grįžo į normalias vėžes, mano nuomone, yra labiausiai išprotėjusi reakcija, kokia tik gali būti. Tai verčia jus jaustis neramiai, ir pastebiu, kad tai labiau būdinga žmonėms, kurie suprato, kad susiduriame ne su gryna sveikatos krize.

Tai, kad jaučiatės neramus, visiškai suprantama, nes jau kelis kartus perėjote prievartos ciklą. Štai kodėl jūsų nervų sistema yra įtempta, nes žinote, kad po ramybės periodo vėl prasidės piktnaudžiavimo ciklas. Žmonės parodė savo tikrąją prigimtį. Jūs žinote, kad paskelbus naujas priemones, jie paklusniai jų laikysis.

Kaip sukurti saugumo jausmą? Nes kartais man atrodo, kad visi bijo. Vienas bijo viruso, kitas – tironijos.

Ieškant tiesos, taip pat svarbu ją išsakyti. Taip randame sąjungininkų. Toks ryšio jausmas yra labai svarbus mūsų saugumo jausmui. Esame žinduoliai ir mūsų nervų sistema sukurta taip, kad atsipalaiduotų, kai esame susiję. Štai kodėl taip baugina, kai uždaromi arba atskiriami nuo visuomenės, o tai trukdo mums dalyvauti visuomenės gyvenime. Jei išdrįstame išsakyti savo tiesą ir dėl to užmezgame ryšį su kitais, tai nuramina autonominę nervų sistemą ir padeda įveikti baimę. Taigi ryšys yra labai svarbus.

Viskas, kas įvyko, sukėlė didžiulį visuomenės susiskaldymą. Ko reikia, kad šis susiskaldymas vėl būtų išgydytas?

Mano požiūriu, atsakymas nėra vienybė, meilė ir šviesa, nors tai skamba labai kilniai. Piktnaudžiavimo situacijose tai veda į blogąją pusę, nes pasekėjai, besislapstantys ir piktnaudžiautojai išjuokia tuos, kurie neprisitaiko prie sistemos. Todėl svarbu turėti sveikas ribas ir, jei įmanoma, pasitraukti iš sistemos bei saugoti savo vertybes. Taip išsaugosite ir savo savivertę. Gydymas po traumos visada prasideda nuo tiesos ir saugumo pagrindo. Gydymas išlieka sudėtingas, kol visuomenėje nebus galima atvirai kalbėti apie tiesą ir kol ji nebus plačiai žinoma. Svarbiausia, ką galite padaryti, tai išgydyti savo traumą. Visuomenės gydymas prasideda nuo individo. Jei prisiimsime atsakomybę už save ir savo ribas, galėsime atlikti svarbesnį vaidmenį bendruomenėje.


Šis tekstas pasirodė 2022 m. rugpjūčio 25 d. pavadinimu „Het is belangrijk de waarheid uit te spreken“ svetainėje deanderekrant.nl.

Išversta padedant www.DeepL.com/Translator. Be pataisymų.

Šis tekstas yra licencijuojamas pagal „Creative Commons Attribution 4.0“ tarptautinę licenciją. Nesivaržykite kopijuoti ir dalintis.

Kas yra Meredith Miller?
Meredith Miller konsultuoja žmones, kuriems po toksiškų santykių tenka išgyventi traumą. Be pirminio išsilavinimo, ji išklausė daugybę papildomų kursų – nuo holistinės medicinos iki meistriškumo pamokų su geriausiais traumų ekspertais Besseliu van der Kolku, Peteriu Levine’u ir Stephenu Porgesu. Karūnavimo laikotarpiu ji daugiausia dirba padėdama žmonėms išgydyti savo traumas, kad jie galėtų užimti vadovaujančias pozicijas šiais neramiais laikais.

Daugiau apie Meredith Miller: www.innerintegration.com/about

Visą interviu žiūrėkite čia: https://youtu.be/I8bR34VX-Bw

Vaizdas: Meredith Miller

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht.

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.